V blízkosti rieky Morava, v katastri obcí Mikulčice (ČR) a Kopčany (SR) sa nachádza významná archeologická lokalita južnej Moravy. V ranom stredoveku sa v tejto oblasti nachádzala rozsiahla sídelná aglomerácia, ktorej centrum bolo na dvoch veľkých silne opevnených ostrovoch. Centrum cirkevného života reprezentovala dodnes zachovaná stavba kaplnky sv. Markéty Antiochijskej, nachádzajúca sa v katastri obce Kopčany. Súčasťou obnovy a sprístupnenia stredovekých archeologických pamiatok bola výstavba lávky cez rieku Morava, ktorá umožnila prepojenie častí „Archeoparku Mikulčice – Kopčany“ nachádzajúcich sa na oboch brehoch rieky Morava.
Hlavnou časťou projektu bola stavba mosta o dĺžky 143,4 m križujúceho hraničný splavný vodný tok - rieku Moravu. Súčasťou projektu boli nadväzujúce prístupových komunikácií o celkovej dĺžky 3,1 km s napojením na už existujúcu infraštruktúru cyklotrás. Stavba sa realizoval v II. ochrannom pásme vodného zdroja, v záplavovej oblasti rieky Moravy, v blízkosti prírodnej vtáčej rezervácie Skařiny. Súčasťou stavby bola tiež dodávka mobiliáru a stavebné úpravy na pravej a ľavej strane protipovodňovej hrádze splavného vodného toku v mieste priliehajúcom k novému mostu.
Nosná konštrukcia mosta je navrhnutá ako subtilná oceľová konštrukcia pozostávajúca z troch častí – z mostovky a dvoch predpolí s celkovou dĺžkou premostenia 139 m. Dĺžka oblúkovej časti oceľovej konštrukcie je 91,3 m s hmotnosťou 204 ton. Jedná sa o Langerov nosník tvorený dvojicou priehradových parapetných nosníkov vždy zosilnených oceľovým oblúkom a oceľovými závesmi. Založenie mosta je hlbinné na železobetónových pilótach.
Základná oceľová konštrukcia bola navrhnutá v jednej rovine ako jedenásť montážnych dielov. Tie boli vyrobené vo výrobni oceľových konštrukcií v Trenčíne a po častiach prevezené na stavenisko v Mikulčiciach a Kopčanoch. Pomocou podpornej konštrukcie bola na slovenskej strane hrádze najprv vyhotovená konštrukcia stredného oblúku, ktorá bola na piliere osadená žeriavom. Predpolia (nájazdy na most) boli k osadenej časti konštrukcie pripojené následne na oboch brehoch rieky Moravy.
Na osadenie konštrukcie hlavného mostného poľa a predmostí sa použil žeriav 750 t, pre ktorý musela byť zriadená špeciálna spevnená plocha zasahujúca čiastočne aj do toku Moravy. Oceľová konštrukcia hlavného poľa o hmotnosti 221 t sa kládla na piliere s pojazdom na vzdialenosť 37 metrov. Po osadení celej oceľovej nosnej konštrukcie sa namontovali mostné závery a začalo sa s prípravou filigranov a armovaním a betonážou mostovky mosta. Po zabetónovaní sa namontovali klinové dosky a osadili ložiská. Po vyzretí betónu sa realizovala statická a dynamická zaťažovacia skúška mosta a izolačná pochôdzna vrstva vozovky.
Otvorenie lávky cez rieku Moravu, ktorá prepája dve krajiny a regióny, vytvára nový impulz cestovnému ruchu a spolu s novými cyklotrasami, je atraktívnou ponukou pre trávenie voľného času. Nový most prispeje nielen k rozvoju medziľudských vzťahov a cestovnému ruchu, ale aj k poznaniu našej spoločnej histórie.